Ostatnia ankieta potwierdza, że przy zakupie mieszkania nic nie jest ważniejsze niż jego lokalizacja. Nawet cena, chociaż istotna, przegrywa rywalizację z położeniem, gdy przychodzi do podjęcia ostatecznej decyzji.
Według ankiety przeprowadzonej przez ARC Rynek i Opinia, lokalizacja jest kluczowa dla aż 91% respondentów, podczas gdy na cenę za m2 wskazało 81% osób. Ważna jest również wielkość mieszkania i liczba pokoi(67%). Dużo mniej ankietowanych zwróciło uwagę na położenie mieszkania w budynku (44%).
Te wyniki powstały na podstawie odpowiedzi ludzi, których dopiero zamierzają kupić dom lub mieszkanie. Ciekawiej robi się, gdy porównać je do odpowiedzi udzielanych przez tych, którzy mają to już za sobą. Zainteresowanie lokalizacją spada, niemal zrównując się z ceną (81% i 78%). Praktycznie niezmienna pozostaje „waga” liczby pokoi i wielkości mieszkania, za to rośnie (aczkolwiek też nieznacznie) zainteresowanie tym, gdzie dane mieszkanie ulokowane jest w całym budynku.
Z ankiety ARC wynika również, że niemal połowa Polaków nie skorzystała z żadnej oferty promocyjnej przy zakupie. Z tych, którym udało się coś ugrać, 21% otrzymało rabat od całkowitej ceny, a 18% promocyjną cenę za metr kwadratowy.
P.P.
Źródło: ARC Rynek i Opinia
zdjęcie: pexels.com
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz